37255225-26 041

وان ترکیه کجاست؟

وان یک شهر تاریخی و مهم در شرق ترکیه است که این روزها مقصد اصلی ایرانی ها برای سفر خارجی است. وان ترکیه با طبیعت زیبا، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و همچنین بازارهای متنوع در سالهای اخیر توانسته جایگاه ویژه ای بین ایرانی ها باز کنه، بخصوص با ساخت و توسعه تفریحات آبی از جمله کشتی های تفریحی و پارک های آبی و همچنین هتل های متنوع از جایگاه ویژه ای در بین ایرانی ها  برخوردار است .

فهرست مطالب

«وان ترکیه» را بهتر بشناسیم

«وان» یک شهر تاریخی و مهم در شرق ترکیه است که این روزها مقصد اصلی ایرانی ها برای سفر خارجی است. «وان ترکیه» با طبیعت زیبا، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و همچنین بازارهای متنوع در سالهای اخیر توانسته جایگاه ویژه ای بین ایرانی ها باز کنه، بخصوص با ساخت و توسعه تفریحات آبی از جمله کشتی های تفریحی و پارک های آبی و همچنین هتل های متنوع از جایگاه ویژه ای در بین ایرانی ها  برخوردار است .

IMG 20231005 024010ss
خیابان های شهر وان ترکیه در شب

تاریخ وان ترکیه

این شهر دارای تاریخی بسیار قدیمی است که به دوران باستان بازمی‌گردد. اثار باستانی و تاریخی مانند قلعه وان و مجموعه معبد‌های تودرمان بازمانده‌هایی از دوران هخامنشیان و اورارتو این شهر را به یکی از مراکز فرهنگی و تاریخی ترکیه تبدیل کرده است.

«دریاچه وان ترکیه»

وان با آب و هوای خنک تابستان و سرد زمستان خود، به یک مقصد تفریحی طبیعی تبدیل شده است. دریاچه وان با زیبایی خاص خود، از جاذبه‌های طبیعی برجسته این شهر است که مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است.

در تابستان روزانه چندین کشتی تفریحی در دریاچه وان مشغول جابجایی و خدمات تفریحی و دریایی به گردشگران هستند

محصولات و صبحانه های وان ترکیه

وان همچنین مشهور به محصولات محلی خود است، به ویژه پنیر که از کیفیت بالایی برخوردار است و به همین خاطر صبحانه های وان یکی از معروف ترین صبحانه های کشور ترکیه شناخته می‌شود. در کنار پنیر و صبحانه، صنایع دستی محلی نیز از جمله جاذبه‌های خاص وان محسوب می‌شوند که گردشگران علاقه‌مند را به خود جلب می‌کنند.

فرهنگ و زبان مردم وان ترکیه

به علاوه، وان با مردمان مهمان‌نواز و خونگرم خودش شهری پذیرای بازدیدکنندگان است. مردم این شهر با فرهنگ مهمان‌نوازی و مهمان‌داری بسیاری آشنا هستند . مردم وان ترکیه عموما کردزبان و سنی هستند ولی بخشی از مردم این شهر ترک هستند. مردم این شهر علاوه بر زبان کردی و ترکی در سالهای اخیر با گسترش توریست های ایرانی اغلب کم و بیش به زبان فارسی نیز تسلط پیدا کرده اند

بازارها و مراکز خرید وان ترکیه

شهر وان از قدیم یکی از مراکز خرید و فروش لباس و همچنین تجارت در شرق ترکیه بوده است. ولی در سالهای اخیر با انتخاب مردم ایران برای سفر به وان ترکیه ، برندها و مراکز خرید بسیاری در این شهر تاسیس شده که جذابیت سفر به وان ترکیه را دو چندان کرده است.

از مراکز اصلی خرید در وان ترکیه به مرکز خرید vanmall اشاره کرد که در فروردین 1403 افتتاح شد که اکثریت برندهای مشهور ترکیه مانند برند ال سی واکیکی (lc Waikiki) برند ماوی(mavi) کوتون (koton) دفکتو (defacto) و بسیاری از برندهای مواد غذایی و لوازم آرایشی اشاره کرد.

همچنین مرکز خرید van avm که از چند سال گذشته در این شهر فعال بوده و اکثر برندهای معروف ترکیه در این مرکز خرید شعبه دارند.

همچنین در کنار مراکز خرید بزرگ در وان ترکیه برند lcwailkiki outlet van نیز که لباس های تخفیف دار این برند را عرضه میکند دارای شعبه می باشد.

تور وان بصورت زمینی همه روزه از شهرهای تهران تبریز خوی مراغه و مرز رازی دایر می باشد

جهت اطلاع واز قیمت و رزرو تور وان اینجا را کلیک کنید

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *